"Ide o jeden z najdôležitejších dopravných uzlov v meste Prešov a ja
som rád, že PSK našiel 4 milióny eur, ktoré sú momentálne hradené z
úverových zdrojov. Neskôr ich chceme preklopiť do európskych
štrukturálnych fondov. Pre nás je kľúčové to, aby sme v krajskom meste
zabezpečili plynulú dopravu, jednak pre peších, cyklistov a hlavne pre
motoristov," uviedol v utorok počas brífingu pri začatí stavby
predseda PSK Milan Majerský. Ako doplnil, termín odovzdania nového mosta
je 22. október. Nevylučujú ani skorší termín, verí však, že to nebude
neskôr.
Lávky, ktoré sú po stranách súčasného mosta, vlastní mesto Prešov. Od apríla 2021 sú uzavreté. "Hrozilo
ich zrútenie, lebo most je v stupni šesť, ale lávky sú v stupni sedem.
Mesto sa bude spolupodieľať na investičnej akcii odstránením lávok sumou
približne 120.000 eur," povedal primátor mesta Prešov František Oľha.
Podľa riaditeľa Správy a údržby ciest PSK Marcela Horvátha bol most postavený v roku 1968. "Pri
tomto mostnom objekte nemá zmysel vložiť peniaze do nejakej
rekonštrukcie, ktorá predĺži životnosť mosta, dajme tomu, o 20 až 30
rokov, ale je lepšie ho odstrániť a postaviť nový, na ktorom vieme
garantovať 100-ročnú životnosť," vysvetlil Horváth.
"Prvou etapou, ktorá bude prebiehať v druhej polovici marca a celý
mesiac apríl, je preložka inžinierskych sietí. Tá najdôležitejšia a pre
nás najťažšia časť je tá druhá, a to je samotná demolácia jestvujúceho
mostného objektu. Sme nad železničnou traťou, už máme vybavenú a
povolenú výluku na 22 dní so Železnicami Slovenskej republiky. Treťou
etapou bude zakladanie novej spodnej stavby mostného objektu a štvrtou
je samotná montáž novej oceľovej konštrukcie, ktorá je oblúková, podobná
typu Mosta Apollo v Bratislave. Je to 31 metrov dlhá a 23 metrov široká
konštrukcia," priblížil riaditeľ oblasti východ Metrostav DS, a. s., Ladislav Bačenko.
S rekonštrukciou mosta súvisia i viaceré dopravné obmedzenia. Mesto o nich informuje na svojej webstránke www.presov.sk. "Vzhľadom
na to, že cez tento dopravný uzol prejde denne približne 22.000
vozidiel, nebolo možné, aby tento počet vozidiel bol vedený po
najbližšej možnej trase alebo najbližšej paralelnej Masarykovej ulici.
Takže z tohto dôvodu sa muselo pristúpiť k tomu, aby sa tá doprava
rozptýlila a tie obchádzkové trasy sú rôzne, pre rôzne smery," dodal odborný referent z odboru dopravy Mestského úradu v Prešove Maroš Kajňák.